Datum objave: 14.12.2020

KAO NAJVEĆA tvornica autobusa u Europi, pogon autobusa Iveco u Vysoké Mýto, 180 km istočno od glavnog grada Češke Republike, Praga - proslavio je 125 godina proizvodnje, objavila je nedavno tvrtka.

Ova obljetnica prije svega je prilika za isticanje stalnih inovacija koje su postigli Josef Sodomka mlađi i njegovi nasljednici.

Tvornica Iveco Vysoke Myto, koja je dom lokalnih poznatih tvrtki Sodomka i Karosa, ima dugotrajnu tradiciju proizvodnje međugradskih autobusa.

S više od 3.800 zaposlenih, plus 1.700 kooperanata, jedan je od najvećih poslodavaca u Češkoj i istočnoj Europi, te najveći europski proizvođač autobusa, s više od 4.000 proizvedenih vozila godišnje.

Izvorna tehnička rješenja postala su osnova za lansiranje novih serija modela autobusa, od kojih su mnogi desetljećima svjetski poznati i priznati.

Pet je ključnih modela proisteklih iz tvornice Vysoké Mýto koje Iveco Bus ističe:

ŠKODA 706 RTO

Iako je prvi autobus napustio lokalnu tvornicu 1928. godine, proizvodnja autobusa u punoj je snazi ​​započela tek 1950-ih. U to je vrijeme glavni program tvornice Vysoké Mýto postala proizvodnja modela Škoda 706 RO razvijenih u Mladá Boleslavu.

Od 1956. godine slijedi ga model Škoda 706 RTO, jedan od dizajnerskih simbola Čehoslovačke 1960-ih. 1960. godine tvornica Karosa napravila je prvi zglobni autobus u Čehoslovačkoj. Tijekom serijske proizvodnje do 1971. godine izrađeno je 14.969 autobusa za gradski, prigradski i međugradski prijevoz.

KAROSA Š 11

Od 1965. proizvodnja autobusa serije Š 11 postupno se razvijala u Karosi, navodi Iveco. Izvanredna značajka koja proizlazi iz činjenice da se cijelo vozilo sastojalo od šest glavnih montažnih ploča povećala je ovaj proizvod do vodeće pozicije na globalnoj razini. Ukupno je tvornica napravila 26.769 Š 11 autobusa.

KAROSA 700

Uspješne i popularne ‘ŠM-ove’ zamijenio je novi asortiman 700, u čijoj je proizvodnji korišten i sustav konstrukcije ploča. Međutim, inovacija se sastojala u pomicanju motora i mjenjača iza stražnje osovine. Od početka serijske proizvodnje 1981. do kraja 1999., ukupno 37.166 svih vrsta vozila u ovom asortimanu je napustilo vrata tvornice.

KAROSA 900

Nakon privatizacije tvrtke 1993. godine, Karosa je započela razvoj nove palete proizvoda 900. Najvažniji model Récréo bio je prvi autobus koji je imao značajan utjecaj na zapadna tržišta, posebno u Francuskoj, Njemačkoj i Italiji.

Zahvaljujući prodoru serije 900 na nova tržišta, proizvodnja tih autobusa utrostručila se između 1995. i 2006. Ukupno je proizvedeno 13.071 autobusa, od kojih je gotovo polovica izvezena u Francusku.

CROSSWAY

Početak proizvodnje serije Crossway datira iz 2006. godine, koji je postupno postao najuspješniji međugradski autobus s više od 45.000 prodanih primjeraka.

Vozila dizajnirana za gradski ili međugradski prijevoz imaju ugrađeni šesterocilindrični Ivecov motor, zajedno sa ZF ili Voith mjenjačem. Većina ovih vozila iz Vysoké Mýta izvozi se uglavnom u europske zemlje, ali se uspješno izvozi i u Afriku.

O IVECO AUTOBUSU

Iveco Bus je marka CNH Industrial N.V., globalnog lidera u kapitalnim dobrima uvrštenim na New York Stock Exchange i Borsa Italiana u Milanu.

Glavni igrač na području javnog prijevoza, a među vodećim europskim proizvođačima autobusa, Iveco Bus dizajnira, proizvodi i prodaje široku paletu vozila koja udovoljavaju svim potrebama javnih i privatnih operatera:

- školski, međugradski i turistički autobusi;

- standardni i zglobni gradski autobusi, 

- minibusevi za sve vrste prijevoza putnika.

Iveco Bus koristi snažnu stručnost u vozilima s alternativnom energijom, a sada je u mogućnosti ponuditi cjeloviti asortiman na stiješnjeni prirodni plin - potpuno kompatibilan s biometanom - i na polju elektro-mobilnosti, kako bi odgovarao svakoj vrsti prijevoza.

Tvrtka zapošljava više od 5000 ljudi u četiri proizvodne jedinice u Annonay i Rorthais u Francuskoj, Vysoke Myto u Češkoj, te Brescia u Italiji.