Datum objave: 01.09.2014

Ekonomičnost od nabavke do eksploatacije esencija je postojanja Crosswaya. Uz Euro VI motore i brojne dodatne dorade te su vrijednosti postale još izraženije.

Jednostavan četvrtasti dizajn u suštini je godinama poznat. S obzirom na namjenu vozilav uz pod visinev 860 mm prtljažnik je sa svojih 5,7 mu prosjeku klase. U svemu ostalom prostor je obilat bilo da je riječ o 800 mm širokim ulazima, unutarnjoj visini 2,275 m ili otvorenim putničkim policama iznad putničkih sjedala. Novi je Crossway za 102 mm produljen ispred prednje osovine što je za jednako toliko povećalo vozački prostor i uzdužni hod vozačkog sjedala. Obloge karoserije su od novih umjetnih materijala koji su antikorozivno otporni i lakši, a iz istog su razloga prozorska stakla jednostruka, dvostruka dolaze u opciji. Poklopci prtljažnika s klasičnim otvaranjem izrađeni su od aluminija, a rešetka karoserije zaštićena je KTL postupkom. Modificirana je u stražnjem dijelu gdje je toplinski i zvučno bolje izolirana pregrada između motornog i putničkog prostora.

Novi se Crossway prepoznaje po novom prednjem i stražnjem dijelu vozila kojima dominira novi-stari logo Iveco. Stražnji branik je sada iz tri dijela, obilno je primjenjena LED tehnologija što ima izraženu prektičnu stranu jer su LED diode oko šest puta trajnije i manje zahtjevne za energijom od klasičnih žarulja. Manje energetskih gubitaka i jednostavnije održavanje donosi i unaprijeđeni CAN-bus električni sustav s manje žica i poboljšanom dijagnostikom.
Postoji mogućnost dvokrilnih stražnjih vrata dvostruke širine, kao i dvije opcije podizne rampe za invalidska kolica uz predviđeni slobodan prostor. Ili dvije vrste klima uređaja Thermoking snage 32 ili 38 kW, dvije vrste stacionarnog grijača Webasto ili Eberspacher, pa čak i pomalo zaboravljena dvokrilna ulazna vrata u uobičajenoj širini koja se brže otvaraju.

Kad je o motorima riječ osnovni je izbor line izvedbe cursor 9 (265 kW / 360 KS) ili manji tector 7 (235 kW / 320 KS). Oba su u Euro VI izvedbi dobili potpuno novi blok s povećanim radnim obujmom, novi common-rail sustav i isključivi HI-SCR sustav pročišćavanja ispušnih plinova bez EGR recirkulacije.
Rezultat su manja termička opterećenja motora što produljuje njegov vijek, manja su onečišćenja DPF filtera krutih čestica, a sve zajedno omogućuje dulje servisne intervale do 150 tisuća kilometara. Posljedica je i manja potrošnja goriva.
Pored dekompresijske motorne kočnice koja samostalno djeluje u prvom od pet stupnjeva ručice usporivača, uz osnovni ručni mjenjač dolazi elektromagnetski usporivač Telma. Iako su takvi usporivači teži od hidrodinamičkih, neupitna je njihova snaga bez obzira na okretaje motora i preciznost doziranja kočenja. Posebno se ističe u lokalnom prometu gdje je uglavnom radne kočnice potrebno koristiti tek pri kraju potpunog zaustavljanja što uz pravilno korištenje gotovo neograničeno može produljiti njihov vijek.

I tako, naizgled gotovo isti kao dosad, novi Crossway Euro VI pomiče granice u području ekonomičnosti gdje je i ranije briljirao.